Dlaczego Twoje biuro jest wyjątkowe i jak sprawić, by działało na Twoją korzyść?

Strategia miejsca pracy

Strategia miejsca pracy polega na ustaleniu, w jaki sposób ludzie pracują i czego potrzebują. To jak plan, który prowadzi projektantów do tworzenia biur, które faktycznie działają dla osób z nich korzystających.

Zanim projektanci zaczną wybierać meble lub malować ściany, muszą wiedzieć, jak biuro będzie wykorzystywane. Jakie rodzaje przestrzeni należy stworzyć, gdzie umieścić biurka, jak zaaranżować sale konferencyjne i jakie elementy techniczne należy uwzględnić.

Pomijanie strategii miejsca pracy jest jak budowanie domu bez planu. Może się to skończyć nieudaną kuchnią lub łazienką w salonie. Poświęcając czas na zrozumienie, jak ludzie pracują i czego potrzebują, projektanci mogą tworzyć biura, które zwiększają produktywność, współpracę i zadowolenie.

Łatwo powiedzieć, ale znacznie trudniej zrobić.

Stworzyliśmy jednak własną, zastrzeżoną metodę dla miejsca pracy, zwaną „Organic Fit Out”, która wykracza daleko poza najpopularniejsze narzędzia do gromadzenia danych (tj. ankiety), aby zdekonstruować rzeczywiste potrzeby pracowników.

Jak pracujemy?

Organiczny Fit Out stał się naszą autorską metodą analizy potrzeb klientów biurowych w oparciu o podstawowe funkcje miejsca pracy i zadania. Zasadniczo sprowadza się to do skupienia się na podstawowych działaniach i procesach firmy, a następnie kształtowaniu biura wokół tego.

Oznacza to spojrzenie do wewnątrz organizacji, zastanowienie się nad tym, czego pracownicy naprawdę potrzebują, aby efektywnie funkcjonować niezależnie, ze współpracownikami i z infrastrukturą, i podążanie za tym – a nie nawykami czy strukturą. Na przykład, nie każdy menedżer potrzebuje biura i nie każdy szeregowy pracownik może pracować przy gorącym biurku. Czasami nawet zamiana biurek dla dwóch osób może być bardzo owocną zmianą.

W innych przypadkach możliwość oddelegowania np. pracowników danego działu do pracy zdalnej może oznaczać znaczne oszczędności dla nich i dla firmy, zwalniając dużą przestrzeń i dając możliwość zwrotu kosztów wynajmu.

Kluczowe jest, aby nie iść na skróty, ale zastanowić się nad swoją organizacją i dostosować do niej rozwiązania. Dlatego najważniejszym elementem procesu jest słuchanie: wywiady z pracownikami, którzy będą faktycznie korzystać z nowego biura; sprawdzanie danych ilościowych z nieformalnymi opiniami, które mogą odkryć ukryte wzorce pracy; oraz zbieranie informacji zwrotnych na temat pomysłów – aby upewnić się, że nowy projekt jest trafiony.

Nie wiesz od czego zacząć?

Skontaktuj się z nami już dziś, aby uzyskać bezpłatną konsultację.