Dlaczego Twoje biuro jest wyjątkowe i jak sprawić, by działało na Twoją korzyść?

Strategia workplace

Strategia workplace to zrozumienie, jak ludzie pracują i czego potrzebują. To jak plan, który prowadzi projektantów do tworzenia biur, które faktycznie będą dobrze służyć osobom z nich korzystających.

Zanim projektanci zaczną wybierać meble lub malować ściany, muszą wiedzieć, jak biuro będzie wykorzystywane. Jakie rodzaje przestrzeni należy stworzyć, gdzie umieścić biurka, jak zaaranżować sale konferencyjne i jakie elementy techniczne należy uwzględnić.

Pominięcie strategii workplace to jak budowanie domu bez planu. Możesz skończyć z kuchnią w dziwnym miejscu albo łazienką w salonie. Poświęcając czas na zrozumienie, jak ludzie pracują i czego potrzebują, projektanci mogą stworzyć biura, które zwiększają produktywność, współpracę i zadowolenie.

Łatwo to powiedzieć, ale znacznie trudniej zrobić.

Stworzyliśmy jednak własną, autorską metodę workplace o nazwie „Organic Fit Out”, która wykracza daleko poza najpopularniejsze narzędzia zbierania danych (czyli ankiety) i pozwala odkryć prawdziwe potrzeby Twoich pracowników.

Jak pracujemy?

Organic Fit Out to nasza autorska metoda analizy potrzeb klientów biurowych, oparta na podstawowych funkcjach miejsca pracy i zadaniach. W istocie sprowadza się do skupienia na fundamentalnych działaniach i procesach firmy, a następnie dostosowania biura do nich.

Oznacza to spojrzenie do wnętrza organizacji – zastanowienie się, czego pracownicy naprawdę potrzebują, by efektywnie funkcjonować samodzielnie, ze współpracownikami i z infrastrukturą – i podążanie za tym, a nie za przyzwyczajeniami czy strukturą. Na przykład nie każdy menedżer potrzebuje gabinetu, a nie każdy szeregowy pracownik może pracować przy hot desku. Czasem nawet zamiana biurek między dwoma osobami może być bardzo owocna.

W innych przypadkach możliwość wysłania, dajmy na to, pracowników działu na pracę zdalną może oznaczać znaczne oszczędności dla nich i dla firmy, uwalniając dużą przestrzeń i potencjał do odzyskania kosztów wynajmu.

Kluczowe jest, by nie iść na skróty, tylko dobrze przemyśleć swoją organizację i dopasować do niej rozwiązania. Dlatego najważniejszym elementem procesu jest słuchanie: rozmowy z Twoimi ludźmi, którzy faktycznie będą korzystać z nowego biura; zestawienie danych ilościowych z nieformalnymi opiniami, które mogą odkryć ukryte wzorce pracy; oraz zbieranie opinii na temat pomysłów – by upewnić się, że nowy projekt trafi w dziesiątkę.

Nie wiesz od czego zacząć?

Skontaktuj się z nami – pierwsza konsultacja jest bezpłatna